T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TEKİRDAĞ / MALKARA - Nurten Hüsnü Pullukçu Ortaokulu

Rehberlik Nedir?

PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ

 

Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi, öğrenciyi tanıma, bilgi verme, psikolojik danışma, yerleştirme, izleme, çevre ve  veli ile  ilişkiler, araştırma ve değerlendirme gibi  hizmet alanlarına ayrılır.

 

Rehberlik hizmetlerinin genel ilkeleri ise

 

·         Zorlayıcı olmamak-gönüllülük

·         Bireysel özelliklere saygı

·         Gizlilik

·         Tarafsızlık, hakkaniyet

·         Koşulsuz kabul (kişi yargılanıp, eleştirilemez),

·         Hizmet alanı tüm bireylere yöneliktir. Sadece sorunlu bireylere  yardım değil tüm bireylerin gelişimine katkıda bulunmaktır.

 

 

Bu kapsamda Okulumuzda rehberlik hizmetleri, öğrencilerimizin kendilerini daha iyi tanımaları, özelliklerinin farkında olmaları, kendilerine açık olan fırsatları ve seçenekleri tanımaları, kendileri için gerçekçi kararlar alabilmeleri, potansiyellerini geliştirebilmeleri, karşılaştığı engel ve sorunlara karşı uygun baş etme becerileri gösterebilmeleri ve çevrelerine uyum sağlayabilmeleri  için yürütülen psikolojik yardım hizmetlerini kapsamaktadır.

 

PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK ÇALIŞMALARI

 

1.       PSİKOLOJİK DANIŞMA

Psikolojik  danışma, bireyin  yetenekleri, becerileri, ilgileri, tavırları, güdüleri, kişisel ve duygusal problemleri konusunda  kendisini  daha  iyi anlaması  ve  kendi kendine  daha  iyi kararlar alıp,problemlerini kendi  kendine çözebilmesini  amaçlar.

Bu kapsamda okulumuzda kendini tanımak ve anlamak isteyen öğrencilerimize yönelik olarak psikolojik danışma çalışmaları yürütülmektedir. Talep eden tüm öğrencilerimiz bu hizmetten yararlanabildiği gibi talep eden velilerimizde çocuklarının gelişimine katkı sağlamak adına bu hizmetten faydalanabilmektedir.

 

2.       BİREYSEL, EĞİTSEL VE MESLEKİ REHBERLİK ÇALIŞMALARI

Bu çalışmalar kapsamında öğrencilerimize yönelik olarak bireysel, eğitsel ve mesleki konularda rehberlik edilmektedir.

 

3.       ORYANTASYON

Oryantasyon çalışmaları okula yeni başlayan öğrencilerin okula uyum süreçlerini kolaylaştırmak için yapılan çalışmaları kapsamaktadır. Bu çalışmaların temel amacı öğrencilere okulun fiziki yapısını ve ihtiyaç duyduğunda ihtiyacını nerden nasıl karşılayacağını göstermektir.

Bu kapsamda okulumuza yeni başlayan öğrencilere yönelik olarak oryantasyon çalışmaları belirli planlama doğrultusunda yürütülmektedir.

 

4.       YÖNELTME VE YERLEŞTİRME

Okulumuzda yöneltme ve yerleştirme hizmetleri kapsamında öğrencilerimizi ilgi, yetenek ve ihtiyaçları doğrultusunda çeşitli sosyal ve kültürel etkinliklere, okulda uygun programlara, üst okullara yada  iş ve mesleklere yönelmelerine ve yerleştirilmelerine yardımcı olmak hedeflenmektedir.

 

 

 

5.          5.        KONSÜLTASYON

Bu hizmet kapsamında okuldaki rehberlik öğretmenimizin kendi uzmanlık alanında sahip olduğu bilgi ve becerilerini öğretmen, veli, yöneticilerin hizmetlerine sunması, onların bu konuda kendilerini geliştirmesine yardımcı olması, ortak ve yeterli bir rehberlik anlayışının gelişmesine çaba harcaması gibi çalışmalar yürütülmektedir.

 

 

6.         6.         TEST, ANKET VE ENVANTER ÇALIŞMALARI

Okulumuzda öğrencilerimizin kendilerini ve akranlarını nasıl algıladıkları, ders çalışma stilleri, çalışma alışkanlıkları, kaygı düzeyleri, aile ortamları, başarısızlık sebepleri, devamsızlık sebepleri, vb konularda bilgi sahibi olmak adına yapılan çalışmalarda bu hizmetten yararlanılmaktadır.

 

 

7.         7.          SINAVLARA İLİŞKİN ÇALIŞMALAR

Bu kapsam da okulumuzda öğrencilerimizin sınav kaygısı düzeyleri, sınava ilişkin duygularının sınava olan etkisi , verimli ders çalışma teknikleri vb konularda çalışmalar yürütülmektedir. bu çalışmalar doğrultusunda öğrencilerimizin en iyi şekilde sınavlara hazırlanmaları ve kendi potansiyellerini en verimli şekilde kullanmaları amaçlanmaktadır.

 

8.       VELİLERE YÖNELİK ÇALIŞMALAR

Okulumuzda velilere yönelik olarak, bağımlılıkla mücadele, sınav kaygısı, akran zorbalığı, ergenlik dönemi vb. konularda okul rehber öğretmenimiz tarafından eğitimler verilmektedir. Ayrıca aylık olarak yapılan toplantılar ile okul veli ilişkisi güçlendirilmeye çalışılmaktadır.

 

9.       ÖĞRETMENLERE YÖNELİK ÇALIŞMALAR

1- Sınıf öğretmenleri genel çalışma programlarının hazırlanması, sınıf öğretmenleri dosyasının düzenlenmesi,

2- Dönem sonu öğrenci başarı durumlarının liste halinde belirlenip öğretmenlere dağıtılması,

3- Rehberlik Okul Yürütme Komisyonunca  rehberlik çalışmaları ve Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin  çalışma programının incelenmesi,

4- Öğretmenlerle Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin işbirliğinin sağlanması,

5- Gerekli olduğu zaman sınıf öğretmenleri ile toplantılar düzenlenmesi,

 

10.   ÖZEL EĞİTİME İHTİYAÇ DUYAN ÖĞRENCİLERİMİZE YÖNELİK ÇALIŞMALAR

·         Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerimizin raporlarının takibin yapılması rehberlik araştırma merkezi ile iş birliğinde bulunulması,

·         Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerimiz için okul BEP birimini oluşturmak ve gerekli planlama ve toplantılara katılmak,

·         Özel eğitime ihtiyaç duyan kaynaştırma öğrencilerimize yönelik olarak sınıf öğretmenleri ve ders öğretmenleri ile iş birliği yapılarak bireysel eğitim planlarının hazırlanması,

·         Aylık toplantılar düzenlenerek öğrenci hakkında öğretmenler ve veliden bilgi alınarak sene içinde yapılan çalışmaların düzenlenmesi ve velinin bilgilendirilmesi,

·         Destek eğitim odasından faydalanan öğrencilerimizin aylık olarak takibinin yapılması, ihtiyaç duyan öğretmenlerimize bilgilendirme çalışmalarının yapılması

 

Tüm bu çalışmalar kapsamında okulumuzda rehberlik hizmetleri planlı, programlı ve organize olmuş bir şekilde  ve profesyonel düzeyde yürütülmektedir.  

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 16.12.2020 - Güncelleme: 16.12.2020 00:34 - Görüntülenme: 568
  Beğen | 2  kişi beğendi

Etiketler :
rehberlik,danışma,